woensdag 29 januari 2014

Diabetes

En zo staat je leven dan plots op zijn kop.
10 januari heb ik te horen gekregen dat ik diabetes heb. Een donderslag bij heldere hemel want ik ben helemaal niet dik, heb geen familie met diabetes en ben nog maar 37.
Ik had wel het gevoel dat er iets niet klopte hoor ... ik had almaar dorst die soms niet eens overging als ik dronk ... en ik was plots 10 kilo vermagerd, zomaar, zonder iets te doen.

Bloed dus maar eens laten trekken en jawel hoor, een nuchtere waarde van 351 (voor de dialeken, dat is veel).
Meteen begonnen met pillen en 's avonds langwerkende insuline te spuiten maar sinds een weekje is ook dat veranderd, ik moet nu voor de maaltijden ook kortwerkende insuline spuiten. Ik voel me dus lichtjes een speldenkussen ... vingers die tintelen van (in het begin) tot 7 keer toe per dag mijn bloedglucose te moeten meten, heb ook al twee blauwe plekken van insuline te spuiten ...

Jaja ... en zo gaat het leven dus verder ... nu met diabetes.
Toch wil ik mijn plannen om hobbymarkten te gaan doen deze zomer nog niet opgeven. Ik hoop dat ik alles snel onder controle heb zodat ik terug mijn 'normale' leven terug kan hebben want nu lijkt mijn hele leven te bestaan uit prikken, spuiten en eten ... ervaringsdeskundigen hebben me gelukkig wel al gezegd dat het went :)

17 opmerkingen:

  1. He meid, wat vervelend voor je! Sterkte met wennen, het lijkt me allemaal niet niets :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Saskia, dat is heel vervelend. Ik kan me heel goed voorstellen dat je leven op het moment alleen maar om de suikerwaarden draait. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schokkend meis! Sterkte met het onder controle krijgen!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mss ook handig om even bij e houden wat je eet. Lijkt lasting,maar sommige mensen reageren net even anders als anderen. Sterkte en wees blij(klinkt negatief) maar dat je weet wat het is. ik hang er tegen en dat is beroerder.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. thx wilma, ik weet niet hoe ik je anders moet beantwoorden maar ik wens je ook veel sterkte. Ik moet zeggen dat hoe vervelend ik het ook vind ik toch ook wel blij ben dat het diabetes is, iets waar je enorm goed in opgevangen wordt en wat te behandelen is. Ik heb ook fibro en dat is een paar andere mouwen ... niemand weet waar het vandaan komt, niemand weet goed hoe het te behandelen en toch heb je alle dagen pijn ... dan liever diabetes (hoewel ik mijn koekjes en snoepjes stilletjes toch een beetje mis :o) )

      Verwijderen
  5. Oei.. dat zal schrikken zijn geweest. Goed dat je je dromen niet laat dwarsbomen hoor. Sterkte met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat leeftijd er niet zo toe doet, hoor. Ik denk wel dat het jammer is als je het tegenkomt, want dat je dan plots moet wikken en wegen. Ik hoop voor jou dat je er snel aan gewend bent!! Veel succes! Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, wat een dobber. Niet fijn om zoiets te horen. Hopelijk went het snel en wordt het een 'deeltje' van de dag; iets dat niet meer extra wéégt op je. Ik duim! En die hobbymarktjes, laten doorgaan hoor, als het voor je kan! Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat klinkt niet leuk !
    Ik wens jou heel veel moed en sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Saskia, hoe rot.
    Hopelijk vind je er snel je weg in.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jemig, zo niet leuk! Dat zal wel omschakelen zijn voor je, iedere keer moeten prikken. Hopelijk krijg je het onder controle.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Saskia,
    Ik wens je heel veel moed en sterkte toe ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hé Saskia wat vervelend, al dat prikken, ik moet er niet aan denken terwijl ik zelf vanwege mijn werk heel vaak injecteer maar zelf geen held hoor!! Ik wil je heel veel sterkte toewensen en hopelijk is diabetes binnenkort gewoon iets wat in je leven hoort, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bah wat rot voor je. Gelukkig kan je als diabetici wel van alles gewoon eten....toch? Succes ermee!!! Enne...het duurt nog wel even voordat de zomer begint ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. leuke blog om te lezen! en zeker om weer terug te bezoeken ♥

    BeantwoordenVerwijderen