zondag 3 juli 2011

Yummy Mummy maakt kruidenboters

Ik weet graag wat er in mijn eten zit ... meestal toch :o)
En dat zelfgemaakte dingen altijd lekkerder zijn daar ben ik ook van overtuigd :o)
Daarom dat ik bij BBQs graag zelf mijn boters maak.

Na het overdonderende succes en op algemene vraag stelt Yummy Mummy dus voor hoe ze kruidenboters maakt!


Ingrediënten:

BOTER 1: een klassieke kruidenboter
- 250 g ongezouten echte boter (meestal staat er dan 'zacht' op het pakje)
- 6-tal teentjes knoflook, geperst of geraspt
- 2 eetlepels fijngesnipperde peterselie
- 1 eetlepel gesnipperde bieslook
- versgemalen peper

BOTER 2: tomaat-basilicum boter
- 250 g ongezouten echte boter
- 2 teentjes knoflook, geperst of geraspt
- 1 eetlepel zongedroogde tomaten fijngesnipperd
- 2 eetlepels fijngesneden verse basilicum

BOTER 3: tomaat-olijf boter
- 250 g ongezouten echte boter
- 2 teentjes knoflook, geperst of geraspt
- 1 eetlepel zongedroogde tomaten fijngesnipperd
- 50 g zwarte olijven (op olie) fijngesnipperd

nota: de eetlepels zijn goed gevulde grote lepels uiteraard


Bereidingswijze:

Roer de boter zacht (of laat ze effe uit de frigo staan)
Meng alles goed onder elkaar.
Proef ...
...
nee, niet blijven proeven!!! Je kan eventueel nog iets bijvoegen als je wat meer van 't één of 't ander erbij wil en nog eens proeven dan maar probeer je in te houden :o)


Serveren:

Je kan een stokbrood opensnijden, er de boter in smeren aan twee zijden, stokbrood terug dicht, in zilverpapier en op de BBQ.

Uiteraard kan je ze ook op tafel zetten met wat gewoon stokbrood of serveren bij vlees!

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten