donderdag 26 januari 2012

Zomer in de maak

Ik kan er niet meer tegen ... de winter duurt me te lang en daarom ben ik mezelf al op lente- en zomermodus aan het zetten. Vorige week maakte ik een jurkje voor Payal, deze week voor mezelf.

Vandaag werd dit:

al dit:

Het is een echt vintage patroon ... maar het welke dat verklap ik jullie pas als het af is!

Ik ben benieuwd of het allemaal gaat kloppen op het einde. Ik heb namelijk een enorm moeilijk lijf. Aan mijn schouders moet ik steevast bij al mijn jurken enkele centimeters bijplakken, mijn boezem is ... petite en ... nu ja, het kan toch niet dat op 35 mijn boezem het gevecht met de zwaartekracht reeds begint te verliezen hé?
En dan is er natuurlijk nog het punt van de taille die in verhouding veel breder is dan de rest ...
De 'bodice' is dus zowat volledig hertekend (door mezelf die nooit een lijn patroontekenen gehad heeft :o)) en ik zal pas weten of alles past als de rits erin zit ... op't einde dus.
Ik hoop echt dat het lukt want ik vind het stofje zo heerlijk!

Het goede nieuws is wel dat er nog genoeg stof overschiet voor nog een jurkje voor Payal :o) ... Dat heb ik nou altijd, ik koop wat op het pakje staat en heb dan altijd nog een kar over ... nu zal die kar dus nog een zomers overgooiertje worden!


Oh en dan wil ik de kleine Pita nog showen, gemaakt volgens het patroontje van Grietjekarwietje.

Ze is gemaakt voor Poekie en ik zal haar afgeven met nog wat vriendjes op HandgeMa(r)kt.

6 opmerkingen:

  1. Natuurlijk gaat de jurk je lukken! Het is zeker een lekker zomers stofje. En dan te bedenken dat de winter zich nog niet eens heeft laten zien ;-)
    Wat een schatje die muis! Ik weet zeker dat je daar een kindje heel blij mee gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. groot gelijk dat je al aan de zomer denkt, ben die nattigheid ook wel zat! Leuke muis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt groot gelijk !!! Ik ben de winter ook al beu, ook al is hij nog maar net begonnen ...ik ben een lente/zomer mens ....
    Je stofje vind ik er al heel mooi uit zien ....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook hoor, bah aan de winter, succes met je jurk, komt zeker goed!

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. idd een hele leuke stof !!!
    ben ook zeker dat het je zal lukken

    knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben benieuwd naar je jurk!
    Het muisje is erg schattig :)

    BeantwoordenVerwijderen