maandag 12 maart 2012

Zaaien, zaaien, BBQ!

Gisteren was het heerlijk weer ... echt heerlijk ... lente kon je het noemen ...

We hebben dus maar meteen gedaan wat bij de lente hoort:
ZAAIEN!
Papa maakt de gaatjes

Payal legt de zaadjes in de gaatjes


En wat ging er in die gaatjes??

zo'n 29 tomaatjes en een 16-tal mini-bell paprika's

Kijk eens hoe schattig ze hier staan!!!

Lief hé? Gekocht in de Hema enkele weken terug :o)

Ik zaaide zelf ook wat Shiso, een heel lekker plantje dat ook wel eens als Japanse Basilicum wordt genoemd en dat ik vorig jaar leerde kennen.


Na het zaaien trokken we nog even naar tuin n°8 om te genieten van de sfeer die er hing en uiteindelijk stak Jan de BBQ aan :oD

Een heerlijk weekend en donderdag wordt het 18 graden :oD

8 opmerkingen:

  1. Dat doet een mens goed zo'n heerlijke lentedag :) Shiso, nog nooit van gehoord. Waar is het lekker bij?

    Groetjes!

    www.studiozakka.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook nog nooit van Shiso gehoord. het klinkt leuk. Wat een prachtige haren heeft jullie dochter. En zo'n gezellige foto ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezelligheid op zo een mooie dag en ook nog de bbq aangehad, wowie !
    Ik verheug me ook op de lente hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk weertje he! Wij gingen vandaag weer met de fiets naar school. Zalig!
    Die eerste BBQ van het jaar kan toch smaken he!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Shiso nog nooit van gehoord...bbq wel, die wil ik ook!! ;-))

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhhh de eerste BBQ alweer ..... heerlijk toch!!!!!

    Dat alle zaadjes nu maar snel mogen ontkiemen :-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. vol bewondering lees ik elke keer jullie avonturen over de moestuin!!
    Wij hebben hier ook een keer een (kleine) poging gedaan haha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo veel tomaatjes, wat leuk en wat zal dat smullen worden!!! Heerlijk ook om samen te doen! De Tiny Tim is ook een tomaat. Het blijft een klein struikje, +/- 30 cm hoog en als het goed is met heeeeeeel veel kleine, rode cherrytomaatjes. Ik ben super benieuwd, lijkt me een fijne voor op de tuintafel!

    Geniet van het mooie weer! Liefs,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen