maandag 29 augustus 2011

Colette Crèpe

Ik ben eraan begonnen! Aan mijn Colette-jurk!
Deze dus:


Dit weekend ben ik in Sint-Niklaas (waar mijn ouders wonen) naar Modecoupon geweest ... stoffenhemel!!! Prachtige tricotjes, heerlijke fleecekes, zalige katoentjes ... kiezen was moeilijk met zoveel keuze! Binnenkort ga ik toch nog eens terug om me wat van die fleece aan te schaffen :o)

Hoe dan ook, waar waren we? Ah ja ... stoffenhemel.
Uit die hele hemel heb ik deze drie stofjes gekozen:

De bovenste twee (het tweede is een lichtpaars) zijn de stofjes voor mijn Colettejurkje.
Het onderste schreeuwt gewoon om een Amy Butlertje te worden!

Gisteren heb ik het patroon overgetekend en vandaag heb ik mijn stofje geknipt ... 't kriebelt om te beginnen naaien!
Ik heb trouwens nog een mooie hoeveelheid over dus Payal mag zich al verheugen op een rokje!

Heerlijk toch? Zo een naaimachine!

4 opmerkingen:

  1. Mooie stofjes! Het onderste is mijn favoriet!
    Modecoupon, daar ben ik ook al eens geweest. Maar ik dacht dat in Lokeren was... Of ben ik nu zo mis? Is inderdaad een hele grote winkel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai, ge ziet da goe zitten, succes! schoon kombinatie, ben benieuwd naar uw resultaat!groetjes, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat onderste stofje is echt mooi! En inderdaad, we hebben ook een MEGA modecoupon in Lokeren. Wij gaan ook altijd daar als we stof moeten hebben. 'k Wist trouwens niet dat je ouders in 'Sinnekloas' wonen. Maakt dat dan van jou een Oost-Vlaming die naar Limburg getrokken is?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo!

    Zou je me kunnen laten weten hoeveel meter stof er in deze jurk kruipt voor maat 36? Ik wil het patroon snel online bestellen met ineens een stofje erbij.

    Dank je wel.

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen